امور آب جنوب غرب استان تهران

وزارت نیرو شرکت آب منطقه ای تهران امور آب جنوب غرب استان تهران

امور آب جنوب غرب استان تهران

وزارت نیرو شرکت آب منطقه ای تهران امور آب جنوب غرب استان تهران

تشکر دوچرخه سوار دور ایران از مهندس زحمتکش مدیر محترم امورآب

آقای  بصیری نیا ورزشکار دوچرخه سوار که شهرهای ایران را با دوچرخه رکاب زده ا ند بانصب بنر در محل امور آب جنوب غرب از مهندس زحمتکش مدیر محترم امور آب جنوبغرب استان تهران بخاطر حمایت های انجام شده و ارائه پیام بهینه سازی در مصرف انرزی (آب) جهت ابلاغ و ارائه به مردم و مسئولین شهر هایی که درمسیر رکاب زنی قرار داشتند تشکر و قدر دانی نمودند.

مصاحبه آقای مهندس زحمت کش با نشریه پیام آب و ارائه گزارش

طرح انتقال پساب غرب شهر تهران به شهریار اولویت سال جهاد اقتصادی

مدیر امور آب جنوب غرب استان تهران (شهریار) گفت: طرح انتقال پساب غرب شهر تهران به شهریار اولویت برنامه های سال جهاد اقتصادی در این امور است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس "حسن زحمتکش" امروز (چهارشنبه) اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام عالی وزارت نیرو، جهت اجرای طرح انتقال پساب غرب شهر تهران به شهرستان شهریار این طرح در اولویت فعالیت های امور آب در سال جاری قرار گرفته است.

زحمتکش با بیان اینکه  قرار است پساب غرب تهران با احداث کانالی به بالادست شهرستان شهریار جهت مصارف کشاورزی، تغذیه مصنوعی و سایر مصارف منتقل شود، افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح بزرگ، یکی از اقدامات بسیار خوب و تاثیرگذار در منطقه خواهد بود و امیدواریم این طرح همچون کانال محمدیه مثبت و مفید به حال مردم باشد.

وی تداوم طرح تکریم ارباب رجوع، افزایش بیش از پیش درآمدها را از برنامه های جدی امور آب جنوب غرب تهران در سال جهاد اقتصادی است برشمرد و گفت: تلاش می کنیم تا حفاظت از منابع آب های زیرزمینی با همکاری مجریان طرح و نهادهای قضایی و انتظامی شهرستان با جدیت دنبال شود.

مدیر  امور آب جنوب غرب استان تهران مساحت تحت پوشش این امور را افزون بر 1870 کیلومترمربع برشمرد و افزود:‌ جمعیت تحت پوشش این امور یک میلیون و 700 هزار نفر است که یکی از امورهای آب مهم شرکت آب منطقه ای تهران به شمار می‏رود.

زحمتکش با بیان اینکه حوزه عملکرد این امور شامل شهرستان های شهریار، قدس، ملارد و رباط کریم است، اضافه کرد: به تازگی فرمانداری جدیدی نیز درحوزه گلستان، به نام بهارستان، تأسیس شده و بدین ترتیب امور آب جنوب غرب تهران با پنج شهرستان در حوزه عملکردی خود جزء حوزه های بزرگ در زیرمجموعه شرکت آب منطقه ای تهران به شمار می رود. این امور از نظر محدوده جغرافیایی از شمال به جاده مخصوص کرج، از جنوب به انتهای شهرستان رباط کریم و رودخانه شور، از غرب تا فردیس و از شرق نیز تا احمد آباد مستوفی واسلامشهر گسترده شده است.

زحمتکش با اشاره به اینکه امور آب شهریار در بخش آب های زیرزمینی، آب های سطحی، مطالعات و حق النظاره فعالیت دارد، تصریح کرد: طرح مطالعه و اجرای عملیات علاج بخشی دشت شهریار یکی از پروژه های بسیار خوب به شمار می رود که با اجرایی شدن آن در سال جاری می توان آثار مثبتی را در بهبود وضعیت منابع آب های زیرزمینی شهرستان شهریار انتظار داشت.

وی در ادامه، بیشترین میزان تخلفات را با توجه به شرایط منطقه، مربوط به برداشت های غیر مجاز شن و ماسه عنوان کرد و گفت: در این بخش توفیقات بسیار خوبی در سال گذشته و امسال حاصل شده و تقریباً انجام تخلف در این بخش با برخوردهای قانونی صورت گرفته، متوقف شده است.

به گفته زحمتکش، "مطالعه بیلان قنوات قطعه چهار"، "امکان تامین آب شرب اخترآباد"، "تاثیر گسل بر سفره آب های زیرزمینی"، " بررسی علل آلودگی منابع آب های زیرزمینی" و "بررسی علل ماسه دهی چاه های آب شرب" از جمله مهم ترین فعالیت های مطالعاتی امور آب جنوب غرب تهران بوده است.

زحمتکش با اشاره به اینکه درآمد زایی امور آب جنوب غرب تهران در بخش حق النظاره چاه ها، هزینه های کارشناسی و جبرانی، درآمد از آب های زیرزمینی و فروش آب به آبفا است،‌ بیان کرد‌: درآمدهای امور آب جنوب غرب استان تهران از 1240 میلیون ریال در سال 1384 به 3500  میلیون ریال در سال 88 رسیده و در سال گذشته نیز بیش از 8100 میلیون ریال درآمد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این وضعیت نشان از رشد قابل توجه و بسیار مطلوب است، گفت: پیگیری بیشتر در بخش حق النظاره چاه ها به خصوص در پرونده هایی با بدهی های بالا، افزایش تعامل مناسب با شرکت آب و فاضلاب سبب شده تا سطح درآمدهای امور افزایش یابد.

مدیر امور آب جنوب غرب تهران تعداد اندک نیروهای شاغل را یکی از چالش های مهم این امور در ارائه خدمات به شهروندان ذکر کرد و افزود: در زمان کنونی این امور با محاسبه نیروهای شرکتی در مجموع 17 نفر مشغول به کار دارد که با  توجه به حوزه وسیع فعالیت ها این تعداد بسیار اندک به نظر می رسد